Watercolor flower card, but slightly different. Aquarel net even anders bloemenkaart.

 



This watercolor flower card, is a real watercolor, but slightly different.

It's an easy technique that anyone can do.

Before stamping the bouquet on the watercolor paper, I stamped it on printer paper first.

So that I had a reference of the position of flowers and leaves on the paper.

Deze bloemenkaart is een echte aquarel, maar dan net even anders.

Het is een makkelijke techniek, die iedereen kan doen.

Voordat ik het boeket op het aquarelpapier stempelde, heb ik het eerst op printerpapier gestempeld. Zodat ik een referentie had waar de bloemen en bladeren kwamen.


I first made puddles of color on the watercolor paper on the spot where the flowers and leaves would come.

I ran some other shades of pink and red in the in the wet paint of the flowers  and another shade of green in the wet paint of the leaves.

When the paint was dry, I stamped the bouquet on the watercolor paper.

I added a bit of color and shadow here and there.

In de natte roze verf van de bloemen heb ik nog wat andere tinten roze en rode verf laten lopen en in de groene verf van de bladeren nog een andere tint groen.

Toen de verf droog was, heb ik het boeket op het aquarelpapier gestempeld.

Ik heb hier en daar nog een beetje kleur en schaduw toegevoegd.



Then I cut it all out and blackened the cut edges with a marker.

I made splashes on the bouquet and the background  with black acrylic paint, white gouache and gold watercolor paint.

Vervolgens heb ik het geheel uitgeknipt en de knipranden met een stift zwart gemaakt.

Met zwarte acrylverf, witte gouache en goudkleurige aquarelverf heb ik spetters gemaakt op het boeket en de achtergrond. 



I attached the bouquet with 3d foam blocks, which gave it an extra dimension.

Then provide the card with a get well sentiment and a few gold-colored rhinestones.

Het boeket heb ik bevestigd met 3d foam blokjes, waardoor het extra dimensie kreeg.

Daarna de kaart voorzien van een beterschapswens en een paar goudkleurige glimmertjes.




 

 









2 opmerkingen

  1. Wat leuk om weer eens een nieuwe techniek te proberen en zo'n mooi resultaat te krijgen! Het is een stoere kaart geworden. Hugs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen